English | Polish |
---|---|
If you’re interested in becoming a UX designer, you’ll be curious to know what it’s like on a day-to-day basis. What kinds of tasks can you expect? Who will you work alongside, and what kinds of challenges will you face? | Jeśli interesuje cię praca projektanta UX, z pewnością jesteś ciekaw, jak ona wygląda na co dzień. Jakiego rodzaju zadań możesz się spodziewać? Z kim będziesz pracował i jakim wyzwaniom będziesz musiał stawić czoła? |
To shed some light, we caught up with recently qualified UX designer Ryan Wu. Prior to becoming a UX designer, Ryan worked as a content specialist at Booking.com. He now works at intive, a design agency (digital agency) with offices around the world. | Aby rzucić nieco światła na sprawę, spotkaliśmy się z niedawno certyfikowanym projektantem UX – Ryanem Wu. Zanim został projektantem UX, Ryan pracował jako specjalista ds. treści w Booking.com. Obecnie pracuje w intive, agencji projektowej (agencji cyfrowej), posiadającej biura na całym świecie. |
Now, he talks us through his day as a UX designer. Over to you, Ryan! | Teraz opowie nam o swoim dniu pracy projektanta UX. Ryanie, oddajemy ci głos! |
AM: To-dos, sprint planning, meetings and Sketch!
English | Polish |
---|---|
9am: I usually get to the office around 9am. When I get in, I consult my to-do list, as I normally have a couple of to-dos that I wrote down the day before. | 9:00: Zazwyczaj przychodzę do biura około dziewiątej. Gdy tylko wejdę, sprawdzam listę rzeczy do zrobienia, ponieważ normalnie mam kilka zadań, które zapisałem dzień wcześniej. |
In terms of my workflow, it really depends on the sprint that we’re doing. We work according to an agile scrum system, so one sprint lasts two weeks. Every two weeks, we’ll dedicate the entire morning to a sprint planning session. We split these into sprint review, demo, planning, and retro. These sessions can take up the whole morning, depending on how much we’ve got to talk about. | Jeśli chodzi o mój styl pracy, to naprawdę zależy on od sprintu, który robimy. Pracujemy zgodnie z elastycznym systemem scrum, więc jeden sprint trwa dwa tygodnie. Co dwa tygodnie poświęcamy cały ranek na sesję planowania sprintu, którą dzielimy na przegląd sprintu, demonstracje, planowanie i retrospektywy. Te sesje mogą trwać cały ranek w zależności od tego, o czym musimy porozmawiać. |
We go through the current sprint and talk about what’s happening in the next sprint. As a designer, I need to have everything prepared for the week ahead so that the developers can do their job. That’s my challenge at the moment – trying to get designs approved! Once the designs are approved, I then need to adapt them to two different platforms, as we’re designing for Android and iOS simultaneously. | Przechodzimy przez bieżący sprint i rozmawiamy o tym, co będzie się działo w kolejnym. Jako projektant muszę mieć wszystko przygotowane na nadchodzący tydzień, aby projektanci mogli wykonywać swoją pracę. W tej chwili jest to moje wyzwanie – staranie się o zatwierdzenie projektów! Kiedy już projekty zostaną zaakceptowane, muszę dostosować je do dwóch różnych platform, ponieważ jednocześnie projektujemy dla Androida i iOS. |
11am: I have a daily meeting with the development team. This consists of a short Skype call with about twenty people who are mostly located in Szczecin, Poland. Most of them are iOS developers, Android developers, quality assurance and test managers. | 11 rano: Mam codzienne spotkanie z zespołem ds. rozwoju. Składa się ono z krótkiej rozmowy przez Skype’a z około dwudziestoma osobami, które w większości znajdują się w Szczecinie, w Polsce. Głównie są to programiści iOS i Androida oraz menedżerowie ds. jakości i testów. |
11.30am: After the daily meeting, I look at what I need to do. At the moment, I’m working in Sketch, iterating on designs and pushing pixels. I’m a product designer, so my role combines both UX and UI design. I wasn’t aware of this before I took the role, but it’s really cool because I get to practice a bit of everything. The same goes for collaborating with the developers; you don’t get that in every job, and I think this is such valuable experience. | 11.30: Po codziennym spotkaniu patrzę na to, co muszę zrobić. W tej chwili pracuję w Sketchu, przygotowując kolejne wersje projektu i ślęcząc nad grafiką. Jestem projektantem produktu, więc moja praca łączy w sobie zarówno projektowanie UX, jak i UI. Nie zdawałem sobie z tego sprawy przed objęciem tej posady, ale to jest naprawdę ciekawe, gdyż mogę poćwiczyć trochę wszystkiego. To samo dotyczy współpracy z programistami; nie w każdej pracy masz taką okazję i myślę, że to jest bardzo cenne doświadczenie. |
1pm: Lunchtime! I usually meal prep in the evenings so for lunch I’ll head to the common area and enjoy my meal there. It’s important to give my eyes a bit of a rest from the screen time, even if it’s just 30 minutes. | 13:00: Obiad! Zwykle przygotowuję posiłek wieczorem, więc na obiad udaję się do strefy wspólnej i tam jem. Ważne jest, aby dać moim oczom trochę odpocząć od ekranu, nawet jeśli jest to tylko 30 minut. |
PM: Concepting, presentations, feedback and iteration
English | Polish |
---|---|
2pm: I spend a lot of time speaking with the client. On Tuesdays and Thursdays I have a concepts and alignment meeting with the client. We show them new designs that we’ve come up with, walking them through it via screen sharing. We also have to come prepared to talk about why we made certain design decisions. The client will either say “Hey, I don’t like it” or “Oh, I love this!” Then they’ll most likely ask if we can change this or that — the design is never final. So we continuously iterate based on client and user feedback. Keeping a user constantly in mind while designing here is key. | 14:00: Spędzam dużo czasu rozmawiając z klientem. We wtorki i czwartki mam spotkania koncepcyjne i uzgadniające z klientem. Udostępniając ekran, prezentujemy im nowe projekty, które wymyśliliśmy. Musimy też przygotować się do rozmowy o tym, dlaczego podjęliśmy pewne decyzje projektowe. Klient powie albo “Hej, nie podoba mi się to” albo “Ach, to jest świetne!” Wtedy najprawdopodobniej zapytają, czy możemy zmienić to czy tamto – projekt nigdy nie jest ostateczny. Dlatego też stale dokonujemy zmian w oparciu o opinie klientów i użytkowników. Kluczem do tego jest nieustanne myślenie o użytkowniku podczas projektowania. |
4pm: Once a week we have a roundtable where we (remotely) join the design team in Regensburg. We give a short presentation to show what’s happening, what we’ve worked on in the past week, what challenges we came across, what we learned, any articles we’ve read — it’s all about sharing our designs, getting feedback and avoiding that lapse in communication. It’s important that we stay connected to the design team in Regensburg despite being in different locations. | 16:00: Raz w tygodniu mamy okrągły stół, przy którym (zdalnie) łączymy się z zespołem projektowym w Regensburgu. Przedstawiamy krótką prezentację, aby pokazać, co się dzieje, nad czym pracowaliśmy w ciągu ostatniego tygodnia, na jakie problemy się natknęliśmy, czego się nauczyliśmy, jakie artykuły przeczytaliśmy – chodzi o dzielenie się naszymi projektami, uzyskiwanie informacji zwrotnych i unikanie przerw w komunikacji. Ważne jest, abyśmy pozostali w kontakcie z zespołem projektowym w Regensburgu, mimo że jesteśmy w różnych miejscach. |
6pm – Wrapping up: By 6pm I’m ready to start winding down. At the end of the day, I’ll look at what’s happening tomorrow and write down my to-do list for the next day. When I get in the next day, I know exactly what I need to do. | 18:00 – zakończenie. O 18:00 kończę pracę. Pod koniec dnia patrzę na to, co będzie jutro i zapisuję listę rzeczy do zrobienia na następny dzień. Kiedy wchodzę następnego dnia, wiem dokładnie, co muszę zrobić. |
Source of English text: https://careerfoundry.com/en/blog/ux-design/a-day-in-the-life-of-a-ux-designer/
Exercises:
Exercise 1.
Answer the questions.
- What was Ryan’s job before he became a UX designer?
- What does Ryan do when he gets in?
- What does his workflow depend on?
- How long does one sprint last?
- How do they split their sprint planning sessions?
- What happens when Ryan gets designs approved?
- What are daily meetings with the development team like?
- What does the role of a product designer combine?
- What does Ryan spend a lot of time on in the afternoon?
- What do they do during roundtables?
Exercise 2.
Exercise 3.